Svininfluensan ökar snabbast i Värmland

Om jag bott kvar i Gävle hade det vart min tur att vaccinera mig nu till veckan. Men här i Värmland håller de fortfarande på och vaccinerar riskgrupper. Det här visar ju på tydliga resultat då jag precis läste på Aftonbladet att influensan i Sverige ökar allra snabbast i just Värmland. Kan det ha nåt å göra med att de är sega på att vaccinera? I Gästrikland har de haft 0 fall denna vecka och här i Värmland 41-45 per 100 000 invånare.

Skärpning Karlstad, ge mig en spruta nu!



Kommentarer
Postat av: earcandy

besök gärna min musikblogg earcandy ;)

2009-11-20 @ 11:07:28
URL: http://earcandy.blogg.se/
Postat av: Hanna

haha ja de e inte lätt med flensan! Själv ska jag inte vaccinera mej, har aldrig vaccinerat mej mot flensor för o får väl stå mitt kasst även denna gång. Överlevde ju vårens influensa så hoppas på att överleva denna oxå! kalla mej egoist men har blivit avtrubbad här i England där bara riskgrupper vaccinerar sig! finns värre saker att oroa sig för här i livet! hoppas du får en trevlig helg med mycket kärlek! Pussa

2009-11-21 @ 10:09:33
URL: http://nordkvinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0