Lev som en buddhist

Det har jag fått lära mig idag, å då menar jag inte sådär direkt religöst utan snarare att buddhister lever med en tanke att de en dag kommer återfödas. Det betyder att de tänker över hur de handlar, hur de behandlar vår planet och andra, eftersom de en dag kommer bli återfödd till denna jord. Är inte det ändå ganska klokt?
Alla ni som inte tror på återvinning, miljöförstörelse eller liknande eftersom det inte direkt påverkar er, tror ni inte att ni skulle tänka lite extra på det om ni visste att ni kommer återfödas på jorden i hundratals år framöver?

Nu är jag aboslut ingen moraltant för jag är själv kass på att återvinna å sånt. Men nog började jag iaf tänka på det lite extra idag. Alla kan vi göra något!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0