Fumliga jag!

Ni som känner mig vet ju att jag ibland kan vara lite fumlig (med betoning på ibland). Igår när jag skulle stänga balkongdörren hade jag lite för bråttom och sladdade i kurvan samtidigt som jag hade hala ullsockar på mig. Den kombinationen resulterade i att jag gjorde en vurpa utan dess like! Pladask låg jag plötsligt på golvet och hade ont i hela kroppen. Snacka om att känna sig som en pensionär när man ramlar i sitt eget hem och sen knappt kan ta sig upp. Man lixom ligger där och vet inte om man ska skratta eller gråta, fast man såklart har mest lust att gråta för att det gör så sablans ont! Staplar mig till soffan och känner mig allmänt ömklig och blir liggandes där hela kvällen. Som tur är kom det en prins i vit rustning till min undsättning och pysslade om mig.

Så idag när jag åtminstone kan halta fram tog jag mig till affären för att handla lite godsaker, tänkte nämligen jag skulle bjuda på middag som kompensation för mitt gnälliga jag igår. Men tro inte att en tur till affärn går obemärkt förbi för mitt fumliga jag utan istället lyckas jag välta en sån där korgvagn ni vet som man drar efter sig. Och inte nog med att jag välte den, mannen som ägde den hade fyllt den med godsaker varav hela kartongen med jordgubbar naturligtvis var tvungen att rulla ut på butiksgolvet. - Ojoj förlåt säger jag, och försöker hjälpa till med att plocka upp men är ju inte direkt så att han vill ha de jordgubbarna som ligger på golvet. Svär tyst för mig själv och haltar fort därifrån och tänker att det är nog bäst jag stannar inomhus. Sådana som jag (de fumliga och allmänt klantiga) ska inte vistas ute bland folk.

Som krydda på moset kan jag säga att denna vecka har jag inte bara tappat en tallrik i golvet utan även en kopp. Och just det, även mitt solpuder for i golvet vid ett tillfälle. There's no hope!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0