Björk

I flera år har jag och min mor haft samma diskussion frammåt vårkanten då det börjar rinna i mina ögon och jag nyser okontrollerat (sisådär 15 gånger på rad är inget ovanligt)

- Undrar om du inte har pollen-allergi Åsa?
- Ja jag vet, kanske borde gå o kolla det där
- För var det inte likadant förra året? 
- Minns att det var lite grann, men såhär mycket har det väl aldrig varit förut? 

Och så låter det, år efter år. Numera behöver jag inte gå till någon doktor för att veta att jag har pollenallergi. Björkarna slog ut i veckan och som ett brev på posten sitter jag och konstant gråter om dagarna. Inte lätt att sitta här framför datorn och stirra på en skärm när vänsterögat (ja för det är alltid vänsterögot) rinner och jag får lixom sitta med en pappersservett och torka tårarna för att folk inte ska tro att Maria skäller på mig över uppsatsen och det är därför jag gråter.

På lunchen blir det en promenix till apoteket för att handla ögondroppar. Och kanske mascara, eftersom den jag måla på i morse sedan länge är borta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0