Jag blev precis påmind!

Runt den här tiden för ett år sedan myntade jag och min fina vän Sandra ordet actionmakers. Begreppet är enkelt, det fungerar inte att gå och vänta på att något bra ska hända i ditt liv. Vill man att något ska hända får man se till att skapa det själv! Skapa action, actionmakers! Jag har inte tänkt på ordet på ett tag nu förrän jag precis nu blev påmind av Sandra om det och jag känner mig återigen styrkt av det. För när jag tänker efter, är det inte just den insikten jag fick där under förra våren som gjort att jag idag bor tillsammans med mitt livs kärlek, en kärlek jag aldrig vågat hoppas på den här tiden för ett år sedan. Jag sitter just nu även på ett fast jobb, ett jobb jag kanske itne trodde var speciellt intressant för ett år sedan men som nu öppnat dörrar för mig till massa ansvar och personlig utveckling. Och allt det här har jag ju gjort på egen hand. Jag har vart duktig och visat framfötterna vilket lett till nya möjligheter. En klapp på axeln till mig själv.

Ja för det är väl alldels för sällan man ger sig själv beröm! Tack Sandra för att du påminde mig, ska bli enormt spännande att se vart den här lilla actionmakern tar mig iår :D

 


Kommentarer
Postat av: sandrah

ÅHHH ÅSA!!! Du och jag! Actionmakers 4ever! Ännu mer action i år! Hejja oss! <3

2011-03-04 @ 18:21:14
URL: http://sandrahitsallaboutme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0