Stormy Weather!

Det har varit en stormig inledning av veckan. Just nu skulle jag vilja visa ett sammanhang med grafer. Kanske för att jag är ekonominörd och tycker det är lättare att förstå sammanhang då.

Risk kontra avkastning:
Ju högre risk du tar, desto större chans har du till utdelning. Men det finns också risk för djupa nedgångar.
Är du däremot lågrisktagare får du en mer jämn kurva, inte så stora fall men inte heller några höga vinster.

Hmm hur jag än vrider och vänder på det kommer jag fram till att jag föredrar att ta risker. Annars ser allting likadant ut hela tiden. Kanske det ultimata för vissa, men inte för mig. Jag föredrar när det är storm.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad har varit stormigt vännen? I miss you!! hade behövt snacka av mej med dej nu, hoppas det passar att du kommer hem den där helgen vi pratade om, då hoppas jag på en liten tjejskvaller mys!

2011-01-16 @ 10:24:02
URL: http://nord-kvinna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0