En händig kvinna reder sig själv.

Jag menar inte nu att jag inte är oändligt tacksam när min man är man och fixar och donar med sådant som män gör bäst. Ta bort läskiga grejor i vasken, springa ut i mörkret och hämta ipoden när jag inte kan sova och det är för mörk, öppna burken som sitter alldeles för hårt, byta däck på bilen, slipa köksbord, värma en när man fryser, osv. osv. Ja ni förstår säkert vad jag menar!

Men ibland känns det lixom tryggt att veta att om jag var ensam på en öde ö skulle jag iaf lyckas skruva isär spisaggregatet och få ordning på vår ventilation som inte fungerat på några veckor. Ja då vet man att man åtminstone inte kommer svettas till döds i den tryckande hettan. Och det är ju bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0