Resa är medicin?

När jag känner mig uttråkad, hängig och allmänt lite depp, vad gör jag då för att muntra upp mig själv?

Jo jag planerar och drömmer mig bort. Det största botemedlet är absolut att planera resor. Jag kollar upp allt som internet tillåter en att se. Flyg, hotell, gångavstånd till sevärdheter, sevärdheter, närhet till shopping, kartan. Ja allt helt enkelt! Just nu skulle man ju kunna tro att jag planerar spanienresan som vi åker på i slutet av april. Men så är det inte, den blev nämligen nästan helt färdigplanerad när jag hade en liten svacka i december. Visserligen har jag vart in och jämfört lite hyrbilspriser för att se om priset ändrar sig...

Näe just nu planerar jag eventuellt en resa till Rimini, Italien, dit Björn och Ida ska åka och tävla. Det har gått så lång att jag gick in på Italienska Danssportförbundets hemsida och letade mig fram på Italienska vart tävlingen är exakt så vi kan hitta hotell som ligger nära. Dessvärre sätts ju mina planer stopp av att alla de andra som ska åka också ska bestämma så min superbra plan får vänta tills andra slowfaces fattat beslut. Haha inte alls bitter som ni hör.

Som nummer två planerar jag vad jag ska göra på min första betalda semester i sommar. Just nu står det mellan att bila ner i Europa eller åka till NY. Givetvis har jag redan pluggat in Europakartan för tänkbara resrutter och jämfört i princip alla hotell som finns på Manhattan. Hmm kanske älskling ska få vara med och bestämma lite också? :)

Som ni förstår tycker jag vardagen är ganska grå och tråkig just nu. Måste ha något att se fram emot! Men får väl föröska planera på lite kortare sikt istället (mest för att ovan nämnda redan är så grundligt genomplanerade redan). Nästa vecka ska jag ju faktiskt få åka på utbildning till Stockholm två dagar och lära mig krediter. Och så planeras det för fullt om en helg i Göteborg hos kära Sandra! Plus att jag kanske får finbesök av Mimmi här framåt april! Så så illa har jag det inte alls.
Det är bara det att allt känns lite tråkigt. Kan vara för att det snöar igen och våren känns enormt låångt borta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0